• Een fotocadeau voor ieder budget!
  • Verstuurd binnen 3-5 werkdagen

Service

Onze klantenservice

"Een fotocadeau zegt meer dan duizend woorden!"

Wij helpen je graag!

Wij proberen je op onze website zo uitgebreid mogelijk te informeren. Toch kan het voorkomen dat je een vraag hebt over een onderwerp dat niet (duidelijk) op onze website staat. Onderstaand een lijst met veelvoorkomende vragen en onderwerpen.

Neem dan contact met ons op!

klantenservice@fotocadeau.nl

085-4013355 (Ma t/m Vrij: 08.00 - 12.00 | 13.00 - 17.00 | 18.30 - 21.30)

Meest gestelde vragen

Wat zijn de levertijden van onze fotoproducten?

Heb je een bestelling geplaatst op Fotocadeau.nl? Dan wordt je fotoproduct doorgaans binnen 2 werkdagen verstuurd. Wel zijn er een paar uitzonderingen. Lees onderstaande uitzonderingen voor levertijden daarom goed door!

Levertijden wanddecoratie

Voor onze verschillende soorten wanddecoratie gelden ook verschillende levertijden. Heb jij een foto op hout, aluminium, plexiglas of forex besteld? Dan geldt: voor 14.00 besteld, binnen 5 werkdagen verstuurd.
Voor een foto op canvas en een foto op tuinposter geldt: voor 14.00 besteld, binnen 2 werkdagen verstuurd.

Levertijden foto op fotopapier

Heb jij een foto op fotopapier besteld dat bestaat uit een poster, dan geldt: voor 14.00 besteld, binnen 5 werkdagen verstuurd.
Heb jij een foto op fotopapier besteld dat bestaat uit een afdruk, dan geldt: voor 14.00 besteld, binnen 3 werkdagen verstuurd.

Levertijden overige producten

Voor al onze fotocadeaus (o.a. mokken, klokken, placemats en onderzetters) geldt: voor 14.00 besteld, binnen 2 werkdagen in huis!

▲ Terug naar overzicht

Wat is de status van mijn bestelling?

Je kunt de status van je bestelling gemakkelijk bekijken als je inlogt via je account. Dit doe je op de volgende manier:

▲ Terug naar overzicht

Hoe kan ik mijn gegevens wijzigen?

Je hebt een Fotocadeau-account, maar je wilt je gegevens wijzigen? Geen probleem! Dit doe je gemakkelijk en snel via onderstaande stappen:

▲ Terug naar overzicht

Welke kwaliteit kun je van ons verwachten?

Fotocadeau.nl is onderdeel van CanvasCompany.nl. CanvasCompany.nl is ongeveer 10 jaar geleden begonnen met het bedrukken van foto op canvas. Sindsdien is het bedrijf niet meer weg te denken uit de fotografiemarkt en heeft zij haar sporen als marktleider ruimschoots verdiend! Kenmerkende eigenschappen voor het Friese bedrijf zijn vergaande klantvriendelijkheid en uitzonderlijke drukkwaliteit! Vaak gaan deze twee aspecten niet samen, maar CanvasCompany.nl heeft al jaren bewezen daar juist uitstekend mee uit de voeten te kunnen.

Als je bestelt bij Fotocadeau.nl kunnen we je garanderen dat we:

  • Uitstekende kwaliteit leveren;
  • Je graag helpen als je vragen hebt;
  • Ons uiterste best doen om de ontvanger van jouw fotocadeau een glimlach te bezorgen! :)

Bestel je een foto op hout? Let op, hout is een natuurproduct en werkt onder invloed van het toe- en afnemen van de luchtvochtigheid en temperatuur. De kieren tussen de planken kunnen door het krimpen/uitzetten van het hout groter/kleiner worden.

▲ Terug naar overzicht

Wat als ik niet tevreden ben?

Wij kunnen het ons bijna niet voorstellen... maar mocht je onverhoopt niet tevreden zijn over het fotocadeau dat je hebt ontvangen, dan horen wij dat natuurlijk graag!
Wij hopen dat je begrijpt dat wij gepersonaliseerde cadeaus niet zomaar terug kunnen nemen. Maar als de oorzaak van het probleem bij ons ligt, beloven wij je dat wij hier iets aan gaan doen!

Niet tevreden? Neem dan contact op met onze klantenservice!

De medewerkers van onze klantenservice helpen je graag verder. Bel gerust even met 085-4013355 (bereikbaar op Ma t/m Do: 8.00 - 12.00 | 13.00 - 17.00 | 18.30 - 21.30, Vrij: 8.00 - 12.00 | 13.00 - 16.00).
Ben je niet zo'n beller? Mailen kan ook! Stuur je e-mail naar info@fotocadeau.nl en je ontvangt op werkdagen binnen 24 uur een reactie!

▲ Terug naar overzicht

3. Ik heb geen orderbevestiging ontvangen, wat nu?

Als je een bestelling bij ons hebt geplaatst, ontvang je direct een orderbevestiging van ons. Heb je de e-mail met orderbevestiging niet ontvangen? Waarschijnlijk is de bevestigingsemail dan in je Spambox (Ongewenste e-mail) terechtgekomen. Open deze box in je e-mailaccount en bekijk of het bericht daar tussenstaat. Is dit het geval, markeer het bericht dan als 'Geen spam' zodat eventuele volgende statusupdates direct in je Postvak IN verschijnen.

▲ Terug naar overzicht

4. Wat doe ik als ik mijn bestelling niet kan afronden?

Het is mogelijk dat het door een foutmelding of een instelling van je browser niet mogelijk is om je bestelling af te ronden. In dat geval adviseren wij je contact op te nemen met onze klantenservice via info@FotoCadeau.nl of telefoonnummer 085-4013355. Vermeld in je e-mail welke foutmelding je krijgt en voeg als het mogelijk is een screenshot of foto van je scherm toe aan je bericht. Onze medewerkers zullen dan samen met jou je bestelling alsnog afronden zodat je zo snel mogelijk van je foto op hout kunt genieten!

▲ terug naar het overzicht

5. Mijn betaling is mislukt, wat nu?

Als je betaling is mislukt kan dit verschillende redenen hebben:

  • Er is een storing bij de betreffende bank
    Wij adviseren je contact op te nemen met je bank of even af te wachten tot de storing is verholpen. Vervolgens kun je de betaling nogmaals proberen te plaatsen via 'Overschrijving via bank'
  • Je hebt voor achteraf betalen gekozen, maar deze optie wordt niet geaccepteerd
    Het kan voorkomen dat je nu niet gebruik kunt maken van de achteraf betalen functie. De reden hiervoor is dat Buckaroo (onze betaaldienst) een gegevenscontrole uitvoert voor ieder nieuw betaalverzoek. Deze toetsing bestaat uit het controleren van je (betaal)gegevens. Waarschijnlijk is er bij jou iets geconstateerd waardoor Buckaroo heeft besloten geen toestemming te geven voor achteraf betalen. Door het uitvoeren van deze professionele toetsing gaat men potentieel misbruik van de achteraf betaaldienst tegen. Buckaroo hanteert een strikt privacybeleid zoals omschreven in haar privacystatement.
  • Wat als achteraf betalen niet lukt?
    Als achteraf betalen niet lukt, dan kun je uiteraard gebruik maken van onze andere betaalmethodes:

- iDEAL
Je rekent je betaling snel en veilig af met iDEAL. Ga hiervoor opnieuw naar je winkelwagen en kies bij de laatste stap voor de betaaloptie iDEAL. Zodra wij je betaling hebben ontvangen, wordt je bestelling in productie genomen.
Via iDEAL betalen

- Overschrijving via bank
Via je eigen internetbankier programma kun je eenvoudig en veilig een bankoverschrijving doen. In de omschrijving van de overschrijving vul je je ordernummer in. Als je via een bankoverschrijving betaalt, duurt het ongeveer 1 a 2 werkdagen voordat wij je betaling hebben ontvangen. Zodra wij je betaling hebben ontvangen, wordt je fotoproduct in productie genomen. Een bankoverschrijving is gratis.

Bankgegevens
Fotocadeau.nl, Kollum
IBAN: NL87 RABO 0167 1980 68 BIC: RABONL2U

▲ terug naar het overzicht

6. Is de kwaliteit van mijn foto voldoende?

Je wilt natuurlijk dat je foto zo scherp mogelijk wordt afgedrukt op een fotocadeau. De kwaliteit van je foto speelt hierin een belangrijke rol. Als je een grote foto bestelt is de kwaliteit belangrijker dan wanneer je een kleiner formaat bestelt. Een foto wordt namelijk 'uitgerekt' als deze groot wordt afgedrukt, bij een matige fotokwaliteit kan de foto dan minder scherp worden. Twijfel je over de kwaliteit van je foto? Stuur dan vrijblijvend een e-mail naar onze Klantenservice. In de e-mail vermeld je welk product en formaat je graag wilt bestellen. Je foto voeg je als bijlage bij. Je e-mail kun je sturen naar info@FotoCadeau.nl. Onze medewerkers geven je graag advies!

▲ terug naar het overzicht

Daarom kies je voor Fotocadeau

Een fotocadeau zegt meer dan duizend woorden!
Je zoekt een persoonlijk cadeau waar de ontvanger geheid blij van wordt?

... Dan ben je bij Fotocadeau.nl aan het juiste adres!

Kwaliteit, service, passie, en emotie...

Zomaar wat termen die misschien nietszeggend zijn op een scherm, maar een klant die ooit iets bij ons heeft besteld, weet wat we bedoelen!

  • Kwaliteit. Fotocadeau.nl neemt geen genoegen met goed. De producten van Fotocadeau zijn van de beste kwaliteit en worden op de mooiste materialen bedrukt.
  • Service. Fotocadeau.nl denkt graag met de klant mee.
  • Passie. Wij doen wat we leuk vinden en dat zie je terug in onze producten. Passie voor het vak, passie voor de producten die we maken.
  • Emotie. Een fotocadeau is emotie. Wij garanderen je dat de ontvanger blij wordt van je persoonlijke cadeau.

▲ Terug naar overzicht

Hoe kan ik contact opnemen met Fotocadeau?

Heb je een vraag die niet op onze servicepagina staat? Neem dan geheel vrijblijvend contact met ons op! Ons team staat voor je klaar om al je vragen te beantwoorden. We zijn telefonisch te bereiken via nummer 085-4013355. Wil je liever mailen? Ook dat is mogelijk! Stuur dan een mailtje naar klantenservice@fotocadeau.nl. Wij streven ernaar om op werkdagen binnen 24 uur te antwoorden op binnenkomende mails. Voor meer informatie, kun je ook altijd even een kijkje nemen op onze contactpagina.

▲ Terug naar overzicht

Bestellen

Hoe plaats ik een bestelling?

Op Fotocadeau.nl bestel je in een paar minuten je favoriete fotocadeau!

1. Kies het gewenste cadeau of wanddecoratie: Fotocadeaus of Wanddecoratie
2. Personaliseer je fotocadeau: Kies een foto, bewerk de foto als je dit wilt en klik op 'Opslaan'
3. Kies eventuele opties
4. Plaats je product in de winkelwagen
5. Ga naar 'Ga door naar afrekenen'
6. Voer je gegevens in
7. Controleer je bestelling
8. Klik op 'Plaats bestelling' om jouw bestelling te betalen en af te ronden.

▲ Terug naar overzicht

Is de kwaliteit van mijn foto voldoende?

Wilt u graag een foto op canvas laten drukken, maar weet u niet of de kwaliteit van uw foto toereikend is? Mailt u in dat geval de foto die u graag op canvas wilt laten drukken naar ons om hem te laten beoordelen. Het is namelijk erg lastig om te zeggen of de foto geschikt is voor een bepaald canvasformaat zonder het foto bestand gezien te hebben.

U kunt de foto vrijblijvend naar ons mailen: info@fotocadeau.nl. Geef in uw e-mailbericht ook duidelijk aan om welk formaat en om welke latdikte het gaat. Bij kleine formaten is de kwaliteit van jouw foto minder belangrijk dan bij grote formaten. Bij grote formaten wordt de foto namelijk uitgerekt. Mocht deze niet van goede kwaliteit zijn, dan kan het zijn dat deze niet mooi wordt afgedrukt. Twijfel je dus over de kwaliteit van jouw foto? Stuur hem dan naar ons toe. Onze medewerkers controleren gratis voor de kwaliteit van jouw foto!

▲ Terug naar overzicht

Hoe maak ik een account aan?

Op Fotocadeau.nl kun je gemakkelijk en snel een account aanmaken. Met dit account kun je de status van je bestelling(en) bekijken en volgen, meerdere verzendadressen opslaan en andere details van je bestellingen bekijken.

Ga naar aanmelden en vul alle gegevens in. Binnen een minuut heb jij al jouw eigen account aangemaakt!

▲ Terug naar overzicht

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?

Het kan natuurlijk voorkomen dat je je wachtwoord kwijt bent van je account op Fotocadeau.nl. Geen paniek! Via de volgende link wachtwoord vergeten vraag je gemakkelijk een nieuw wachtwoord aan. Je vult je e-mailadres in en wij sturen je een link om je wachtwoord te wijzigen.

▲ Terug naar overzicht

Productoverzicht van Fotocadeau.nl

Fotocadeau.nl biedt tientallen fotocadeaus aan waaruit je kunt kiezen! Het complete assortiment bekijk je via het menu-item Fotocadeaus of je kijkt gewoon even op het productoverzicht van onze fotocadeaus.
Ook hebben wij verschillende soorten wanddecoratie. Bekijk al onze wanddecoratie via het menu-item Wanddecoratie of bekijk ze allemaal op onze wanddecoratie-pagina.

▲ Terug naar overzicht

 

Betaling

Betalen via iDEAL

Internetbankier je bij ING, ABN AMRO, Rabobank, SNS bank, SNS Regiobank, Friesland Bank, ASN Bank, Knab of Triodos Bank? Dan heb je de mogelijkheid om via iDEAL te betalen, de gemakkelijkste manier van betalen via internet.

Waarom betalen via iDEAL?

  • Betalen via iDEAL is bij Fotocadeau helemaal gratis.
  • Je betaalt snel, simpel en veilig via je eigen bank.
  • Je hoeft niets te installeren om iDEAL te gebruiken.

▲ Terug naar overzicht

Betalen via bankoverschrijving

Als je kiest voor overschrijving via bank dan maak je zelf het verschuldigde bedrag handmatig over naar onze bankrekening. Bij een bankoverschrijving duurt het één tot drie werkdagen voordat wij zien dat het bedrag is bijgeschreven. Houd daarom rekening met een langere levertijd. Zodra wij het verschuldigde bedrag hebben ontvangen nemen we jouw bestelling in productie.

Rekeninginformatie Fotocadeau.nl

Fotocadeau.nl, Kollum
IBAN: NL87 RABO 0167 1980 68 BIC: RABONL2U

▲ Terug naar overzicht

Achteraf betalen

Je kunt bij Fotocadeau.nl kiezen voor achteraf betaling. Onze betaaldienst Buckaroo zorgt dan voor de financiële afhandeling van uw order.

Waarom wordt mijn achteraf betaling niet geaccepteerd?

Het kan voorkomen dat je nu niet gebruik kunt maken van de achteraf betalen functie. De reden hiervoor is dat Buckaroo (onze betaaldienst) een gegevenscontrole uitvoert voor ieder nieuw betaalverzoek. Deze toetsing bestaat uit het controleren van je (betaal)gegevens: waarschijnlijk is er bij je iets geconstateerd waardoor Buckaroo heeft besloten geen toestemming te geven voor het achteraf betalen. Door het uitvoeren van deze professionele toetsing gaat men potentieel misbruik van de achteraf betaaldienst tegen. Buckaroo hanteert een strikt privacybeleid zoals omschreven in haar privacystatement.

Wat als achteraf betalen niet lukt?

Als achteraf betalen niet lukt, dan kun je uiteraard gebruik maken van onze andere betaalmethodes:

  • iDEAL: je bestelling wordt direct in productie genomen;
  • Overschrijving via bank: je bestelling wordt direct na ontvangst van betaling in productie genomen.

▲ Terug naar overzicht

 

Bezorging

Wat is de levertijd van een fotoproduct?

Heb je een bestelling geplaatst op Fotocadeau.nl? Dan wordt je fotoproduct doorgaans binnen 2 werkdagen verstuurd. Wel zijn er een paar uitzonderingen. Lees onderstaande uitzonderingen voor levertijden daarom goed door!

Levertijden wanddecoratie

Voor onze verschillende soorten wanddecoratie gelden ook verschillende levertijden. Heb jij een foto op hout, aluminium, plexiglas of forex besteld? Dan geldt: voor 14.00 besteld, binnen 5 werkdagen verstuurd.
Voor een foto op canvas en een foto op tuinposter geldt: voor 14.00 besteld, binnen 2 werkdagen verstuurd.

Levertijden foto op fotopapier

Heb jij een foto op fotopapier besteld dat bestaat uit een poster, dan geldt: voor 14.00 besteld, binnen 5 werkdagen verstuurd.
Heb jij een foto op fotopapier besteld dat bestaat uit een afdruk, dan geldt: voor 14.00 besteld, binnen 3 werkdagen verstuurd.

Levertijden overige producten

Voor al onze fotocadeaus (o.a. mokken, klokken, placemats en onderzetters) geldt: voor 14.00 besteld, binnen 2 werkdagen in huis!

▲ Terug naar overzicht

Wat zijn de verzendkosten van een fotoproduct?

De verzendkosten van onze fotocadeaus bedragen € 5,95. Ook voor onze wanddecoratie gelden verzendkosten van € 5,95.

▲ Terug naar overzicht

Wat is de status van mijn bestelling?

Je kunt de status van je bestelling gemakkelijk bekijken als je inlogt via je account. Dit doe je op de volgende manier:

▲ Terug naar overzicht

 

Veiligheid & privacy

Bescherming persoonsgegevens

Als je een bestelling plaatst in een webshop, wil je natuurlijk dat er vertrouwelijk om wordt gegaan met je gegevens. Wij beloven dat wij uiterst zorgvuldig met je gegevens en beeldmateriaal omgaan.

Natuurlijk hebben we wel wat gegevens van je nodig om je bestelling in orde te maken en af te kunnen leveren.

Welke gegevens hebben wij van je nodig?

Voor- en achternaam Wij hebben je naam nodig om je bestelling op te kunnen slaan en te kunnen versturen,
evenals om je eventueel verder te helpen als je een vraag hebt.
Adres en woonplaats Je adres en woonplaats hebben wij uiteraard nodig om je bestelling netjes en op tijd op het
gewenste adres af te kunnen leveren.
Telefoonnummer Mochten er onverhoopt vragen ontstaan over je bestelling, dan nemen wij bij twijfel even
contact met je op.
E-mailadres Op je e-mailadres ontvang je van ons een bestelbevestiging en een link waarmee je je bestelling
kunt volgen. Handig om op de hoogte te blijven dus!

▲ Terug naar overzicht

Beveiligde bestel- en betaalomgeving

Wij snappen als geen ander hoe belangrijk het is dat je veilig en verantwoord een bestelling plaatst en betaalt. Daarom is ons bestel- en betaalsysteem voorzien van een beveiliging, een zogenoemde 'SSL-verbinding'. Zo kunnen anderen niet 'stiekem' met je meekijken. Om met SSL te betalen heb je geen speciale software nodig. Je herkent een veilige SSL-verbinding aan het groene slotje bovenin je browser.

▲ Terug naar overzicht

Duidelijke algemene voorwaarden

Wij houden niet van kleine lettertjes of verrassingen achteraf. Daarom zijn wij duidelijk in onze communicatie naar jou als klant. Natuurlijk komen er juridische termen om de hoek. Deze staan allemaal beschreven in onze duidelijke Algemene Voorwaarden.

Ga naar > Algemene Voorwaarden Fotocadeau

▲ Terug naar overzicht

 

Klantenservice

Overige vragen

Heb je een vraag die niet tussen onze Veelgestelde vragen staat? Neem dan gerust contact met ons op!

Onze klantenservice helpt je graag verder!

> Ga naar de contactpagina

▲ Terug naar overzicht

Suggesties

Heb je suggesties voor ons? Wij staan er altijd voor open! Het zorgt ervoor dat onze shops nog beter aansluiten op jouw wensen. Dus: heb je tips over ons assortiment, klantenservice of over welk onderwerp dan ook, laat het ons weten! :)

> Contact opnemen met Fotocadeau

▲ Terug naar overzicht

Klachten

Wij hopen het natuurlijk niet, maar het kan onverhoopt voorkomen dat je niet helemaal tevreden bent over je product. Gelukkig lopen wij niet voor klachten weg en zorgen wij ervoor dat je altijd 100% tevreden bent! Dien je klacht binnen 4 werkdagen bij ons in, zodat we je zo snel mogelijk tegemoet kunnen komen.

Dus: heb je een klacht, laat het ons weten!

> Klantenservice Fotocadeau

▲ Terug naar overzicht

Retourbeleid Fotocadeau.nl

Onze fotoproducten worden voor jou op maat gemaakt op basis van jouw geuploade foto en jouw keuzes in onze besteltool. Uiteraard kun je het product retourneren wanneer je niet tevreden bent over de kwaliteit, wanneer het product beschadigd is en/of wanneer er onderdelen missen. We willen je vragen dan de drie onderstaande stappen te volgen:

1. Breng ons op de hoogte!
Heb je een klacht? Opmerkingen of klachten over het product na ontvangst moeten binnen 3 werkdagen bij ons vermeld worden. Wij willen graag zo snel mogelijk je klacht afhandelen, zodat je snel kan genieten van je foto. Na het insturen van je opmerking of klacht, heb je binnen 24 uur van ons een reactie. Je kunt jouw klacht met bijbehorende foto sturen naar volgend e-mailadres: klantenservice@fotocadeau.nl.

2. Wij sturen je een retourlabel
Wij maken een retourlabel voor je aan. Dit label sturen wij je via de e-mail. Print dit label uit en plak dit op het retourpakketje. Lever vervolgens het pakketje in bij een DHL pakketshop. 

3. Je ontvangt een nieuw fotoproduct, een waardebon of het aankoopbedrag retour.
Afhankelijk van jouw klacht en opmerkingen bieden wij jou binnen 3 werkdagen nadat het het product bij ons retour gekomen is, een passende oplossing in de vorm van een nieuw fotoproduct, een waardebon of het aankoopbedrag retour op jouw bankrekening.

▲ Terug naar overzicht